פונץ' וקישוטים - אירופה לובשת חג

שווקי חג המולד המומלצים באירופה

בכל שנה, עם הגעת הסתיו ומזג האוויר הנוח במהלך חודש נובמבר, צצים שווקי חג המולד הססגוניים ברחבי הערים באירופה ואורותיהם הנוצצים משתלבים לכדי אווירה חגיגית ומהפנטת ומושכים אליהם תיירים רבים. השווקים הגדולים והמשמעותיים ביותר נערכים בגרמניה, אוסטריה, שוויץ וכן בחבל אלזס שבצרפת, דרום טירול באיטליה.

בכל עיר מרכזית יש לפחות שוק אחד גדול, ויש ערים בהן יש כמה שווקים המפוזרים במקומות שונים. השווקים מתקיימים בדרך כלל בכיכר המרכזית של העיר בחזית הכנסייה המקומית. האווירה היא מיוחדת והשווקים עמוסי הדוכנים עם המאכלים המסורתיים אפופים ניחוחות נעימים של יין חם, סוכר וערמונים, מוזיקה שמחה ומופעי רחוב, דוכני מתנות וקישוטים מנצנצים.   

אז איפה באירופה נמצאים שווקי חג המולד המרכזיים? ומתי הם פועלים?

  • שוק חג המולד בלונדון

נפתח ב – 10.11 ונסגר ב – 1.1

בתקופת טרום חג המולד ובמהלכו לונדון כולה הופכת לחגיגה שטומנת בחובה גם את שווקי חג המולד הצבעוניים, אשר נראים כאילו יצאו מן האגדות. מאמצע נובמבר, מספר מקומות בעיר לובשים את קישוטי החג – אורות החג ברחוב ריג'נט, עץ האשוח בכיכר טרפלגר וזירת ההחלקה על הקרח בבית סומרסט. השוק הבולט והמרכזי הוא ב"פארק החורף" שבהייד פארק המציע למבקרים לצד שוק חג המולד הענק להינות מלמעלה מ 100 מתקנים – רכבות הרים, החלקה על הקרח, תצוגת פסלים מקרח ושאר הפתעות לצד הופעות מגוונות. הכניסה לשטח הפארק בחינם, העלייה על המתקנים והצפייה במופעים דורשת רכישת כרטיסים. אך מלבדו ישנם עוד עשרות שווקים הצובעים את העיר ומאירים אותה באלפי אורות מנצנצנים. וזה הזמן לשוטט בלונדון ולהינות מאוכל ממגוון סוגים וסגנונות, משקאות מגוונים וכמובן שפע של חפצי אמנות, מזכרות, קישוטים יפהפיים לחג, בגדים ובעצם- מה לא.

 

שווקי חג המולד נוספים באנגליה הם: 

מנצ'סטר => נפתח ב – 10.11 נסגר ב – 21.12

אדינבורו => נפתח ב – 19.11 נסגר ב – 7.1

  • שוק חג המולד בוינה

נפתח 11.11 ונסגר ב – 26.12

כמידי שנה, מאמצע נובמבר צצים להם כעשרה שווקי חג מולד שונים בעיר וינה בהם תוכלו למצוא שלל של חפצי אומנות, מזכרות ומאכלים האופייניים לרוח החג כמו הפונץ' המסורתי (Glühwein)  .  השוק המרכזי בעיר נפתח בכיכר של בית העירייה (ראטהאוס) העצים שמסביב לכיכר מקושטים בתאורת חג ובעצי אשוח, והשוק כולל כ – 150 דוכני אוכל, מתנות, קישוטים, פעילויות יצירה לילדים כולל קישוט עוגיות ושירת מקהלות בסופ"ש. העצים שמסביב לכיכר מקושטים בתאורת חג. שוק מומלץ נוסף הוא Schönbrunn  אשר ממוקם בתוך ארמון שנברון, בשעות הערב נערכות במקום הופעות ג'אז ומוזיקה חיה.  שווקים נוספים בעיר נפתחים בארמון בלוודיר, כיכר מריה תרזה, קמפוס ביה"ח הישן באלסרסטראט, ועוד.

 

שווקי חג המולד נוספים באוסטריה הם: 

זלצבורג => נפתח ב – 23.11 נסגר ב – 26.12

אינסבורק => נפתח ב – 15.11 נסגר ב -6.1

  • שוק חג המולד בברלין

נפתח 27.11 ונסגר ב – 6.1

כל שנה לקראת סוף נובמבר ברלין לובשת חג, מתמלאת בצבעים ובאורות וכולה בעצם שוק אחד גדול מלא בדוכנים, פעילויות, שפע של מזכרות, חפצי אמנות ופעילויות לילדים.

ברלין כולה ישנם כמאה שווקים שונים המתפרשים על פני שכונות העיר ואתריה החשובים. עדיין, ישנם מספר שווקים בולטים הנבדלים זה מזה באוירה שישנה בהם ובסחורה שהם מציעים. כולם יחד הופכים את השיטוט בברלין בימי טרום חג המולד למסע מרתק ומהנה.

 

שווקי חג המולד נוספים בגרמניה הם: 

מינכן=> נפתח ב – 27.11 נסגר ב – 24.12

שטוטגרט => נפתח ב – 29.11 נסגר ב -23.12

פרנקפורט => נפתח ב – 27.11 נסגר ב – 22.12

המבוגר => נפתח ב – 27.11 נסגר ב – 23.12

קלן => נפתח ב – 27.11 נסגר ב – 23.12

פרייבורג => נפתח ב – 27.11 נסגר ב= 23.12

  • שוק חג המולד בבודפשט

נפתח 24.11 ונסגר ב – 2.1

שוק חג המולד המרכזי, הוותיק והמרשים ביותר בבירת הונגריה – בודפשט מתקיים בכיכר וורשמרטי (Vörösmarty). במתחם הכיכר מוקמים עשרות דוכני עץ המצעים שלל מתנות מסורתיות, חפצי אומנות, ביגוד חורף וקיץ, פולקלור מקומי וכמובן גם מטעמים ומאפים הונגריים שמפיצים ריח לכל עבר. כל הדוכנים מעוטרים באורות צבעוניים ובכיכר מוצב גם עץ אשוח מואר. למי שמעוניין ליהנות מהחוויה החורפית המלאה במקום גם מוקמת זירת החלקה על הקרח. בכל יום ראשון ב – 16:00 מתקיים בכיכר פסטיבל הדלקת נרות ואחריו מופיעה להקת זמר.  ובנוסף לכך, מתקיימות הופעות של מקהלות ילדים ולהקות פולקלור בחזיתו של בית הקפה המפורסם Gerbeaud  – במהלך ימי החג הופכת חזיתו של בית הקפה למוקד התרחשות, בו מוצגות יצירות אמנות.

  • שוק חג המולד בקולמאר

נפתח ב – 24.11 ונסגר ב – 31.12

העיירה הצרפתית הקסומה, עם המרכז ההיסטורי המרהיב שלה, החלה את מסורת שווקי חג המולד שלה רק ב-1999. עובדה זאת לא מפריעה לחמשת שווקי חג המולד של קולמאר להיות אטרקציה שמושכת אליה את המבקרים הרבים שמגיעים לחבל אלזס. השווקים פזורים בין רחובותיה הפתלתלים של העיר העתיקה, את הדרך מאחד לשני תמצאו בקלות תודות לאורות שמחברים אותם. בשווקים של קולמאר תזכו לחוויה קצת יותר אינטימית ומקומית, שכן רוב מי שיציג את מרכולתו האלזסית המסורתית בדוכנים נבחר בקפידה מהאזור.

 

שווקי חג המולד נוספים בצרפת הם: 

פריז=> נפתח ב – 11.11 נסגר ב – 7.1

שטרסבורג => נפתח ב – 24.11 נסגר ב -24.12

  • שוק חג המולד בברוז'

נפתח ב – 24.11 ונסגר ב – 31.12

העיר ימי הביניימית הזאת זוכה במהלך תקופת החגים לחיזוק עם קישוטי חג המולד. שווקי החג מתחילים החל מסוף חודש נובמבר ונמשכים עד תחילת השנה החדשה. השוק המרכזי מתקיים בכיכר המרכזית של העיר, כיכר מרקט, ולצדו מוקמת בכל שנה זירת החלקה על הקרח. בדוכנים הרבים נמצא יין חם, תבשילים מסורתיים, שוקולד מקומי, ובנוסף ניתן למצוא דוכנים של עבודות יד ושאר מזכרות.    

 

שווקי חג המולד נוספים בבלגיה הם: 

בריסל => נפתח ב – 24.11 נסגר ב – 31.12

גוט => נפתח ב – 17.11 נסגר ב -7.1

  • שוק חג המולד בפראג

נפתח ב – 20.11 ונסגר ב – 6.1

במהלך דצמבר מתקיימים בכיכרות של פראג ארבעה שוקי חג המולד. השוק הגדול והמפורסם נמצא בכיכר העיר העתיקה, אז מוצב עץ אשוח ענק ולצד הקישוטים והמנורות שנתלים בכיכר פועלים בשוק המסורתי יותר ממאה דוכנים שכוללים בתוכם אפילו פינת ליטוף צנועה עבור הילדים. שוק גדול נוסף מתקיים בכיכר ואצלב  (Wenceslas) בו מוכרים בין היתר, בובות עץ מגולפות ביד, קישוטי חג ונרות מעוצבים. שני שווקים נוספים מוקמים בכל שנה בנמסטי רפובליקי ובהאבלסקה טריסטה. (Havelske trziste)  למעשה אפשר לפקוד את כל ארבעת השווקים האלה בהליכה לא ממושכת שנמשכת כעשר דקות בלבד. מבני העיר המעוצבים בסגנון הבארוק, משמשים תפאורה מושלמת לדוכנים, לקישוטים ולאווירת החג הכללית. שווקי חג המולד של פראג מתאפיינים במופעי להקות השרות את מזמורי החג.

בנוסף, נפתח בסוף חודש נובמבר גם שוק מיוחד במתחם מצודת פראג (Pražský hrad)  שנמשך עד ל – 3 בינואר. בחצר המצודה היפה הוצבו דוכנים חגיגיים ונערכות הופעות מיוחדות בנוסח חגיגות ימי הביניים.

 

שווקי חג המולד נוספים בצ'כיה הם: 

צ'סקי קרומלוב => נפתח ב – 1.12 נסגר ב -7.1

  • שוק חג המולד באמסטרדם

נפתח ב – 30.11 ונסגר ב – 21.12

טוב, אז יכול להיות שלא תספיקו לבקר בכל 26 השווקים שנפתחים בעיר, אך כדאי להתחיל במרכז העיר בשוק המרכזי והחגיגי בכיכר ליידספלין (Leidesplein) בו נמצא דוכני עץ מקושטים, וכמובן המעדן ההולנדי המטוגן – Olibollen, סופגניה קטנה, מטוגנת ומשמחת במיוחד. אחר כן, לכו להוריד את הסופגנייה הטעימה באזור המוזיאונים (Museumplein) שם תוכלו להחליק ברחבה הענקית שלפני ה  Rijksmuseum כשמסביב פרושים עשרות דוכנים, עם מתנות חג וקישוטים. ולבסוף, אל תחמיצו את פסטיבל האורות של העיר Amsterdam Light Festival  עם המחזה המרהיב של התעלות המפורסמות והרחובות היפים מקושטים במאות אלפי נורות צבעוניות, ומיצגי אור מרשימים

  • שוק חג המולד בקופנהגן

מדי שנה, בתקופת חג המולד נערך שוק אמנים מיוחד במרכז קופנהגן בגן השעשועים "גני טיבולי", האגם המרכזי של הפארק הופך לאתר החלקה על הקרח והילדים יכולים להצטרף לטיולים על סוסי פוני, להשתעשע במתקני השעשועים ועוד אטרקציות רבות. במרחק קצר מגני טיבולי, בכיכר Axeltorv נערך שוק חג מולד קטן וייחודי בו האגדות של הנס כריסטיאן אנדרסן, סופר הילדים הנודע, קמות לתחייה. כל הדוכנים נקראים על שם סיפוריו וגיבוריו של אנדרסן (מהברווזון המכוער ועד לאצבעונית) ולצד הקישוטים החגיגיים והנורות הצבעוניות, תוכלו גם להסתחרר בקרוסלה נוסטלגית כמו פעם.

  • שוק חג המולד בפריז

נפתח ב – 11.11 ונסגר ב – 7.1 

אם במקרה אתם בעיר הרומנטית הזאת, כדאי לא להחמיץ את החוויה של ביקור בשוק. שוקי חג המולד נפתחים בדרך כלל בשבוע השני של נובמבר ונמשכים אל תוך השבוע הראשון של ינואר. השווקים מתקיימים בשני אתרים מרכזיים בעיר: לאורך בובאר סן ז'רמן ובכיכר סן סולפיס. בשני צדי השדרה מחכים לכם מעל ל-400 עצים מקושטים בתאורת חג ויותר מ-200 דוכנים שמציעים יין חם עם תבלינים, קרפים, מאפים, נקניקיות, פונדו, גבינות וקינוחים מיוחדים ועבודות יד מסורתיות. תוכלו להחליק על הקרח או להשקיף על השוק והעיר ממרומי הגלגל הענק שבכיכר הקונקורד.

 

שווקי חג המולד נוספים בצרפת הם: 

קולמאר => נפתח ב – 24.11 נסגר ב – 31.12

שטרסבורג => נפתח ב – 24.11 נסגר ב -24.12

שווקי חג המולד נוספים באירופה הם: 

 

  • פולין

ורשה => נפתח ב – 26.11 נסגר ב – 23.12

קרקוב => נפתח ב – 27.11 נסגר ב -26.12

 

  • סלובקיה

ברטיסלבה => נפתח ב – 24.11 נסגר ב – 22.12

קושיצה=> נפתח ב – 4.12 נסגר ב -23.12

 

  • רומניה

בוקרשט => נפתח ב – 7.11 נסגר ב – 3.1

סיביו => נפתח ב – 27.11 נסגר ב -3.1

 

  • ספרד

ברצלונה => נפתח ב – 2.11 נסגר ב – 6.1

מדריד => נפתח ב – 15.12 נסגר ב -6.1

 

  • שוויץ 

בזל => נפתח ב – 23.11 נסגר ב – 23.12

ציריך => נפתח ב – 23.11 נסגר ב -24.12

לוצרן => נפתח ב – 23.11 נסגר ב – 24.12

חוץ משווקי חג המולד, יש עוד המון מה לראות ולעשות בכל מקום...

להצעות, רעיונות ומסלולי טיול בערים שהוזכרו – צרו קשר: מיכל דרור 050-7518578