שוויץ

(Schweiz / switzerland)

אחת מהמדינות הקטנות באירופה, ואחת מהמתויירות בכל היבשת, הרבה בזכות הנופים המגוונים וקסומים ועריה הציוריות. היא בנויה מהרים מושלגים וגבעות, לצד עמקים ואגמים כחולים , ואין ספק, ששוויץ היא אחת הפינות היפות ביותר בתבל ולא בכדי הפכו נופיה המהממים לתמונות נוף מן המפורסמות בעולם.

שוויץ גובלת בגרמניה בצפון, בצרפת במערב, איטליה בדרום ובאוסטריה וליכטנשטיין במזרח. יש לה ארבע שפות רשמיות: צרפתית, גרמנית, איטלקית ורומאנש, אשר משמשת שפה רשמית רק בשווייץ. האקלים של שוויץ מתון, אבל משתנה בהתאם לקו הרוחב בו נמצאים. החורפים במדינה קרים, מעוננים וגשומים או מושלגים, והקייצים במדינה קרירים עד חמימים, מעוננים ולחים, ולעתים גשומים.

 

שוויץ מפורסמת בהרים שלה (האלפים השוויצרים) אשר מתנשאים לגובה של למעלה מ-1,000 מטרים ובין שלושה איזורים עיקריים: הרי היורה, רמת שוויץ והרי האלפים. הנקודה הגבוהה ביותר היא Dufourspitze הנמצאת 4,834 מ' מעל פני הים, בעוד אגם מאג'ורה (Lake Maggiore) נמצא רק 195 מ' מעל קו הים.

 

אחד מסוגי הטיול המומלצים בשוויץ הוא טיול כוכב, כלומר להתמקם בעיירה כלשהי ולחרוש את הנופים והאיזורים סביבה: הרים מושלגים, קרחונים, אגמים, יערות ועמקים וכפרים יפים. כמו כן, שוויץ מציעה שלל אטרקציות מגוונות לילדים ונוער, כדוגמת פארקים נושאיים (פארק המיסתורין, פארק הרכבות ועוד), פארקי שעשועים ופארקי מים, מוזיאונים, ערים ציוריות, אתרי טבע (קניון נהר הארה), יחד עם שפע של פעילויות אקסטרים (פסגת הטיטליס).

הערים היפות והקלאסיות של שוויץ הם:

לוצרן (Lucerne/ Luzern) 

אחת מערי ימי הביניים המקסימות ביותר, הממוקמת באזור מרכז שוויץ, בקצה אגם לוצרן (נקרא גם אגם ארבע הארצות – Vierwaldstättersee הנשפך אל אגם Reuss) המוקפת נופים עוצרי נשימה ולאורך הרים תלולים. ניתן למצוא בלוצרן את כל אותן "קלישאות רומנטיות" המיוחסות לשוויץ – הכפרים למרגלות ההרים, צלצולי הפעמונים הנישאים ברוח, נוף הררי, אגמים נוצצים, יערות אורן המתפרשים על פני שטחים עצומים והרבה פולקלור. העיר מפורסמת גם בזכות הקרנבל האתני הענק Lozärner Fasnacht המתרחש בסביבות פברואר.

 

באזל (Basel/ Bâle)

נקודת הכניסה של התיירים בשוויץ לחבל  אלזס הצרפתי ולחבל ריינהלד הגרמני. העיר מתגאה במרכז היסטורי מיוחד במינו  מימי הביניים לרגל נהר הריין, ויש בה יותר מ-40 מוזיאונים מצוינים שחלקם מתאים גם לילדים. באזל מפורסמת גם בקרנבל הענק המתרחש בסביבות פברואר (Basler Fasnacht).

 

ציריך (Zurich/ Zürich)

העיר הגדולה ביותר בשוויץ. היא מטרופולין ענק ושוקק חיים, עשיר בחוויות עירוניות מגוונות, ויחד עם זאת מצליח לשמור על שקט ושלווה נעימה. ניתן ליהנות מיופייה וממגוון האטרקציות הרבות שלה: בית האופרה שלה הוא בעל מוניטין עולמי, יש בה תיאטרון מצוין, יש בה יותר מ-50 מוזיאונים וכמאה גלריות, מסעדות מצוינות,  ברים טובים, מבחר נהדר של בתי קולנוע,  וחיי לילה שוקקים. בחודש אוגוסט מתקיימת בציריך תהלוכת הרחוב הגדולה ביותר באירופה (Street Parade)

 

ג'נבה (Geneva)

ממוקמת על הגבול של שוויץ עם צרפת בקצה אגם ג'נבה, והיא נחשבת אחת הערים האטרקטיביות של שוויץ למשפחות – האגם היפה הוא מוקד משיכה, יש לאורכו טיילת יפה ואפשר גם לשכור סירות פדלים ולשוט באגם, ולידו תמצאו גן בוטני קטן ובו סידורי פרחים מקסימים. העיר התפרסמה בזכות מזרקת סילון המים המרשימה שהוקמה במרכז האגם שלה, היא מתיזה 500 ליטרים של מים בשנייה לגובה של 140 מטר, במהירות של כ-200 קמ"ש. עוד אטרקציה שאסור לפספס כשמגיעים לעיר היא חנות הצעצועים היפהפייה Franz Carl Weber באזור הדאונטאון.

ברן (Bern)

הבירה הפדרלית של שוויץ השוכנת על גדות הנהר Aare בעל המים הצלולים בגוון ירוק-כחול, והעיר הרביעית בגודלה בשוויץ. ברן היא עיר מודרנית וגדולה ומומלץ לבקר ברובע העתיק של העיר שהשתמר יפה במיוחד, עם פסאג'ים לאורך כמעט כל רחוב, תוכלו לראות את מגדל הכלא, מגדל השעון והקתדרלה, כיכר הפרלמנט ובבניין הפרלמנט, וגם שפע של מסעדות טובות, בארים ומועדונים. כמובן שחשוב לא לפספס את פארק הדובים, בעל החיים שהפך לסמל של העיר. 

 

לוזאן (Lausanne) 

לוזאן מזוהה עם נופים, מסעדות טובות, ריקודים, שיט אוניות וארץ היין השוויצרית, על גדות נהר ג'נבה (Lac Léman) עם נוף לאלפים השוויצרים והצרפתים, מוכרת בכל העולם בזכות הבלט Béjart Ballet Lausanne.

 

אינטרלאקן (Interlaken)

בירת אקשן הספורט של שוויץ – כאן תמצאו הכל החל מצניחות חופשיות, קפיצות בנג'י, טרקים, וראפטינג ועד שיט קאנו בין שני האגמים ברינץ (Brienz) ותון (Thun)

 

בלינצונה (Bellinzona/ Bellinzone) 

בירת הקנטון דובר האיטלקית טיצ'ינו (Ticino), והיא משקיפה על אחד האזורים הכפריים המישוריים היחידים בשוויץ – לעבר אגם מג'ואר (Lake Maggiore). העיר מפורסמת בשל טירות ימי הביניים השמורות שלה שכזו כאתר מורשת עולמית.

אטרקציות לביקור : 

 

♦  פארק מים  Alpamare מקורה ליד ציריך

♦ מוזיאון התחבורה בלוצרן

♦ פארק שעשועים קוני-לנד ליד קונסטנץ

♦ שוויץ המיניאטורית בדרום שווייץ סמוך למילנו

♦ פארק מים ב בקרבת לוזאן – Aquaparc Waterpark

♦ פארק שעשועים ומבוך בקרבת לוזאן – labyrinthes

♦ גן החיות של בזל Basel Zoo

♦ פארק חבלים ליד ברן- Ropetech

♦ חממות פרפרים Papiliorama ליד ברן

♦ פארק המיסתורין באינטרלאקן

♦  פארק שעשועים Happyland בקרבת לוזאן

♦ המוזיאון השוויצרי למשחקים – Le Musée Suisse du Jeu בקרבת לוזאן

פסגות הרים

♦ יונגפראו – פסגת אירופה JUNGFRAU

♦ קרחון 3000 Glacier

♦ פסגת הר Schilthorn

♦ פסגת הר פילטוס Pilatus

♦ פסגת הר טיטליס

♦ פסגה במזרח שוויץ Säntis-Schwebebahn

גבינות ושוקולד

♦ מפעל גבינות Appenzeller Schaukäserei

♦ סיור במפעל גבינות בשוויץ La Maison Du Gruyère

♦ בית חרושת לשוקולד בצפון- מזרח שוויץ  Maestrani

 

אתרי טבע

♦ מפלי הריין

♦ קניון נהר הארה The Aar Gorge

form-image

רוצים טיול לשוויץ בהתאמה אישית?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

או התקשרו ל – 050-751-8578

כתבות על שוויץ:

כתבות נוספות